برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تصویب طرح مکان‌یابی شهرک مسکونی جدید در سنندج و سقز

منبع
ايرنا
بروزرسانی
تصویب طرح مکان‌یابی شهرک مسکونی جدید در سنندج و سقز

ایرنا/ طرح مکان‌یابی ایجاد شهرک مسکونی جدید در شهرستان‌های سنندج و سقز روز شنبه با رای اکثریت اعضای شورای برنامه‌ریزی و توسعه کردستان به تصویب رسید.

نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه کردستان به ریاست استاندار و با حضور فرمانداران شهرستان های سنندج، سقز و دهگلان در سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تشکیل شد.

از جمله دستورکارهای این جلسه، بررسی مصوبات کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست با موضوع طرح مکان‌یابی شهرک مسکونی حدفاصل شهرستان های سنندج و دهگلان و شهرک مسکونی دولتی در شهرستان سقز بود.

طرح مکان‌یابی شهرک مسکونی جدید در سنندج با ۱۳ رای موافق و چهار رای مخالف و طرح مکان‌یابی شهرک مسکونی در شهرستان سقز با ۱۶ رای موافق و یک رای مخالف در این جلسه مصوب شد و استاندار کردستان هم بر بررسی بیشتر این طرح تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: ۹۹ درصد تعهد مربوط به مسکن ملی در سقز عملیاتی شده و موفق ترین شهر از نظر اجرای طرح نهضت ملی در سطح استان است.

کیومرث حبیبی با اشاره به اینکه برنامه ریزی به معنای تنظیم رابطه بین انسان و فضاست، بیان کرد: باید با برنامه ریزی صحیح در حوزه مسکن از ساخت نواحی هم چون نایسر که بیشتر ساخت و ساز واحدهای مسکونی در آن به صورت غیرمجاز و بدون استانداردهای فنی و اصولی انجام شده است، خودداری شود.

وی یکی از نیازهای استان کردستان را تصویب طرح های مربوط به ایجاد شهرک های مسکونی جدید عنوان کرد و اضافه کرد: در این طرح ها، نیاز به مسکن در چند سال آینده هم دیده می شود ولی همچنان با محدودیت مربوط به اراضی الحاقی به شهرها مواجه هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در این جلسه با اشاره به اینکه سهم استان در طرح نهضت ملی مسکن ایجاد ۳۶ هزار واحد است، گفت: ۱۰۰ هزار نفر متقاضی مسکن ملی در استان داریم که تاکنون برای ۳۰ هزار نفر تامین شده است.

الیاسی با اشاره به اینکه نقل و انتقال مسکن ملی تخلف محسوب می شود ولی این اقدام انجام می شود، افزود: خرید و فروش این واحدها قبل از احداث بیانگر اطمینان مردم از وجود این واحدها و تحویل آنها از سوی دولت است.

وی با بیان اینکه تامین زمین و ساخت مسکن در استان تاثیر بسزایی در کاهش تورم خواهد داشت، بیان کرد: اراضی در حاشیه شهرهای استان وجود دارد اگر دولت به سرعت برای الحاق و ساخت شهرک در آنها نکند، به طور غیرمجاز تا چند سال آینده از سوی مردم در آن ساخت و ساز انجام خواهد شد.

به دلیل بافت کشاورزی و جنگلی ایجاد شهرک های جدید در کردستان با مشکل و محدودیت مواجه است لذا مسئولان استان در این جلسه اعلام کردند نسخه واحدی در عدم تغییر کاربری اراضی برای کل کشور پیچیده شده است درحالیکه اقتضائات هر استان با استان دیگری متفاوت است لذا نیاز به اصلاح این قانون وجود دارد و این مهم را پیگیری خواهیم کرد.

آخرین خبر کردستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/kurdistan.online